Skip to main content

Epizoda 38 - jak jsem získala řidičák, opravdický kalifornský

 

 

Po dlouhém odhodlávání mi nezbylo nic jiného, než absolvovat zkušební jízdu, abych svůj prozatimní řidičák přetavila v trvalý plnohodnotný. Kamarádku několikrát vyhodili, tak jsem si vůbec nebyla jistá, jak to bude probíhat. Navíc to bylo už nějaký pátek, co jsem dělala český řidičák a pomatuju si z toho akorát kupu stresu. Ale blížil se konec pojištění i nejzazší doby, co člověk může řídit se zahraničním řidičákem a tak nebylo na výběr.

Na zkušební jízdu musíte přijet s někým, kdo je v Kalifornii licencovaným řidičem. Částečně je to proto, že jízdu absolvujete ve svém autě, ale s prozatimním řidičákem nemůžete technicky vzato řídit sami bez doprovodu. Částečně tam ale trochu cítím takové to starosvětské představení nového řidiče státu a uvedení do společnosti licencovaných. Ale asi si to tam jen romanticky dokresluju. Se mnou jel kamarád, a já to pak zas někomu jinému vrátím, takhle si tu tu pomoc předáváme.

Na začátku zkoušky se člověk nahlásí a pak absolvuje v zaparkovaném autě ověření, že ví, kde jsou zrcátka, ruční brzda atd., ale taky že umí rukou signalizovat z okýnka auta doleva, doprava a zastavit. To si z české autoškoly nepomatuju, ale nebylo to zas tak náročné. Pak ale přišla samotná jízda. Standardně se jede menší okruh v okolí DMV (Department of Motor Vehicles, takový americký dopravní inspektorát) a někdy ke konci má člověk ukázat, že umí couvat rovně dozadu. Hned na první křižovatce jsem si ze samého demonstrování, jak si průběžne kontroluju zrcátka a okolní dopravu nevšimla, že mi naskočila zelená, až mě musela paní zkoušející upozornit. Pak jsme objeli pár bloků a k mému zděšení jsme se začali vracet zpět k DMV. Takže zkouška couvání neproběhla! V tu chvíli jsem už tušila, že jsem zkoušku neudělala, couvání by nepřeskočili. Kvůli bezpečnosti vám taky neřeknou, že jste propadli v průběhu, ale až po bezpečném návratu zpět.

Inu dojeli jsme na DMV a paní zkoušející mi říká - "jde vidět, že už nějakou dobu řídíš. No, ale byly tam nějaké chyby, na kterých bys měla zapracovat..." Krve by se ve mně nedořezal a já tušila, že to budu muset absolvovat znova. "No, ale jako samozřejmě, že jsi zkoušku udělala, gratuluju!" V tu chvíli jsem zažila příval obrovské radosti. Tak už asi jsem plnohodnotný dospělák i v Americe!

Na DMV vám pak dají takový legrační kus papíru, který tvrdí, že jste řidiči. A pak vám asi o týden později dorazí ta opravdová kartička poštou na vámi uvedenou adresu. Od teď mě v baru prozradí už jen můj východoevropský přízvuk, ne soustavné vytahování pasu.

Comments

Popular posts from this blog

Epizoda 31 - co bych si přála, aby mi někdo před odletem poradil

  S odstupem přemýšlím, co bych si byla bývala přála, aby mi někdo poradil dopředu: - sbalit české koření - tady ho prodávají jen v obřích baleních a navíc některé druhy se špatně shání. Třeba takový kmín. Kmínem se tu rozumí spíš římský kmín a do chleba prostě potřebujete ten správný český. - zkontrolovat platnost dokladů - a ty, které brzo končí, radši vyměnit. - zajistit si přístup k datové schránce - a ověřit, že funguje. Sice jsem si ho před odletem zařídila, ale přihlašovala jsem se až v USA a nefungovalo mi to. - zkontrolovat platnost platebních karet - protože řešit výměnu na dálku není žádná sranda. - zažádat si o SSN dopředu online - člověk pak má 45 dní na dojití na pobočku a může to proces urychlit - být na sebe hodná - prvních pár měsíců je člověk zahlcený a neměl by od sebe čekat mnoho. - radši si připlatit za hezčí bydlení, první měsíce jsou těžké i tak a je fajn mít balzám na duši, když přijdete do hezkého domova - poohlédnout se dopředu po sportovních a jiných aktivitá

Epizoda 36 - výročí

    Tak je to oficiální. Už jsem v Kalifornii celý rok! Bylo to nejtěžší rozhodnutí mýho života. Když jsem z Prahy odlítala, byla jsem plná obav, netušila, bolelo mě zlomený srdce a netušila jsem, jestli jsem neudělala obrovskou chybu. Někde hluboko pod těma rozjitřenýma emocema jsem se těšila, ale nebudu lhát, ten odlet byl fakt těžký. Stejně tak i začátky nebyly snadné, i když mi to v tu chvíli asi nedocházelo. Všechno jsem to prožila až s odstupem měsíců zpětně. Po roce se na to dívám jako na rozhodnutí, kterým jsem změnila svůj život, ale hlavně, kterým jsem změnila sama sebe. Amerika mi dává prostor dozrát způsobem, který bych v Evropě hledala asi těžko. A to jako vědkyně, ale hlavně jako člověk. Neumím úplně vystihnout, jestli je to menším tlakem okolí, větším respektem mezi lidmi navzájem, nebo prostě tím, že jsem tu v de facto takovém výběhu pro extrémně chytré lidi, kteří každý mají něco za sebou a něco před sebou. Velký faktor je určitě to, že se tu prostě o sebe musím postar

Epizoda 21 - velikosti oblečení a obezita

  Následující příspěvek obsahuje triggers týkajících se váhy, tak ho klidně raději přeskočte. O Americe se v Čechách dozvíte kde co. Třeba jak jsou američani tlustí. Že se nevejdou do dveří, jezdí na elektrických vozících kvůli své obezitě atd. Těšila jsem se, že se jednou v životě budu cítit jako modelka, když přijedu s normální evropskou velikostí. A oni jsou v Bay area všichni jako z katalogu, extrémně fit a hubení. Stanford samozřejmě rozhodně není nějaký reprezentativní vzorek Ameriky. Bohužel, bohudík? Mysleli byste si, že když všude jezdí auty, nějak se to projeví, ale asi se to dostatečně kompenzuje ježděním na kole, cvičením, zdravou stravou apod. Zdravou stravou? Čtete správně! Tady je v každé restauraci na výběr z několika výborných salátů (na rozdíl od Čech). Stálice jsou kale (česky myslím kadeřávek), avokádo, quinoa, bylinky... Saláty umí dochutit, jasně dressing přidá nějaké voltíky, ale každého pak ty saláty výrazně víc baví jíst, když to není jen nakrájená zelenina, al